top of page

In gesprek met…..Cyrille Bastiaansen


Zo’n elf jaar geleden begonnen de zussen Bastiaansen hun recruitmentbureau voor digital marketing professionals ‘We Know People’. Vanuit de oude Union Chocoladefabriek aan het Spaarne in Haarlem hebben de dames Bastiaansen een aardig imperium opgebouwd, met een netwerk van meer dan 20 duizend marketing professionals en bijna dertig collega’s op de vloer. Dat Cyrille en Arlette al vroeg op eigen benen moesten staan, heeft alles te maken met het feit dat zij op jonge leeftijd hun moeder verloren aan kanker.

​

Nog iedere dag voelen ze de pijn van dit verlies. Op 49 jarige leeftijd werd bij hun moeder slokdarmkanker geconstateerd. Na een zwaar en oneerlijk gevecht van anderhalf jaar verloor ze de strijd tegen de kanker: “alleen al het feit dat ze haar zes kleinkinderen nooit heeft leren kennen doet pijn. Bij hele alledaagse dingen als de verjaardagen, kerst en allerlei schoolactiviteiten dringt dat besef weer keihard door.”

​

Nu ze haar eigen gezin heeft, realiseert ze zich hoe kwetsbaar we eigenlijk met zijn allen zijn. Met enige regelmaat laat Cyrille zich daarom testen op kanker en zal ze altijd op zoek blijven naar de juiste balans van werken, gezin, sporten en gezond leven. Ze is dan ook bijna dagelijks in de sportschool te vinden of ze loopt ze hard of neemt ze een duik in het water: “Dit is gewoon onze levensstijl geworden. Ook onze broer zwemt elke dag.”

​

Als werkgever voelt zij zich ook verantwoordelijk voor het welzijn van haar medewerkers en is er wekelijks tijd in de agenda ingeruimd om samen te sporten: “Er wordt hier heel hard gewerkt. We lanceren in oktober 2 nieuwe labels. Daarmee gaan we onze markt aanzienlijk verbreden en vergroten. Er wordt veel verwacht van onze mensen. Aan de andere kant mag er dan ook ruimte zijn voor sport en ontspanning.”

​

De partner van Cyrille deed drie jaar geleden mee met de Swim en zo kwam ook Cyrille in contact met Mariëlle. Geen seconde hoefde ze na te denken toen Mariëlle haar benaderde om mee te doen. De medewerkers werden in stelling gebracht en zo doet ‘We Know People’ deze editie mee met drie estafetteteams. Uiteraard zwemt ze zelf ook mee: “Er kan niet genoeg tijd, geld en energie naar goed en gedegen kankeronderzoek. Wij dromen van een wereld zonder kanker!”

bottom of page